Tel.: 06/22/562-380 | E-mail: mail@ezerszo.hu
Név:*
E-mail:*
Blog

A titok!

A titok: Hogyan lesz Önnek 5 Ft-ból 5000 Ft bevétele?


Most arra gondol, hogy ez valami átverés, vagy valami újabb olcsó lenyúló akció? 
Zseniális hírem van az Ön számára: Nem az!

Miért?

Íme néhány jó tanács, ami biztos bevételt hoz a vállalkozásának!

Mielőtt a lényegre térnénk, nézzük mi van az 5 Ft mögött.

A példánkban legyen 5000 olyan megcélzott vásárló, akiknek egyenként 5 Ft-ért a szolgáltatásunkat vagy termékünket kiajánljuk. Természetesen ebből nem lesz mindenki potenciális vásárló, hiszen nem kell mindenkinek új cipőt vásárolnia, vagy mosóport vennie egyidőben, de a nagy számok törvénye alapján valaki biztosan vásárolni fog. A kérdés, hogy mekkora ez a kör és milyen arányban fognak vásárolni az Ön üzletében? Tegyük fel, hogy ebből az 5000-ből 200 vásárló akar új cipőt, ez nem nagy szám, és gondolhatjuk azt, hogy a többi akkor kidobott pénz. Igen ám, de ez csak akkor igaz, ha az ebből származó bevételünk nem fedezi a kiadásainkat, ennek az esélye egy jó akció esetén a nullával egyenlő.
Önnek erre a 200 vásárlóra kell koncentrálnia, akik biztosan vásárolni fognak. Ezekből biztosan lesznek olyanok, akik az olcsó cipőt favorizálják és lesznek olyanok is, akik a jobb minőségre utaznak.
Lesz aki Önnél vásárol és lesz aki nem. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebből a 200-ból a fele lesz potenciális vásárló.

..elég ez nekem?

kérdezhetnénk jogosan, hiszen a 100 vásárlóra költöttünk 25.000,-Ft-ot, akkor mennyi cipőt kell eladni, hogy rentábilis legyen az üzlet. Tegyük fel, hogy egy cipőn 1500,-Ft a haszon, akkor 17 cipőt kell eladni, hogy nullán legyünk és marad 83 potenciális vásárló. Önnek ezért a 83 vásárló miatt éri meg 5000 ügyfelet megkeresni.



A nagy kérdés..
..hogyan tudom becsalogatni a vásárlókat?

Hirdetést ad fel egy helyi lapban vagy TV-ben
Szórólapot dob a postaládákba
Hirdet a helyi rádióban (ha van)
Kiplakátolja a hirdetőtáblákat

Ezek közül a legköltséghatékonyabb marketing eszköz a TV reklám és a szórólap, ezt számos statisztika bizonyítja. A multik se szórólapoznának, ha nem érné meg nekik. Minden nap találkozunk a postaládánkba szórólappal, újságokkal, amiket vagy elolvasunk vagy nem, attól függően, hogy első ránézésre érdekes számunkra avagy sem. Egy jól megírt, ütős szórólap sokat hozhat a konyhára.

Az egyik ügyfelem 2008-ban keresett meg azzal, hogy Fehérváron és Veszprémben szeretne egy 4 oldalas újságot teríteni, ami 40.000 példányszámot jelent. Tavasszal és nyáron volt egy-egy ilyen akció. Közel másfélmillió forintot költött el a két számra. Fél év múlva megkérdeztem tőle, hogy sikerült az akció, szó szerint ezt mondta: „ez a két akció annyi árbevételt hozott 3 hónap alatt, mint a tavalyi összesen"

Ez az eset jól példázza a hatékonyságot.

 

Oké, de

...hogy lesz nekem ütős szórólapom?

Íme a recept:

  • Legyen egy akciós terméked
  • Adj hozzá egy ajándékot
  • Írj egy jó szöveget
  • Tegyél mellé egy ütős grafikát

és kész!

Fontos a jól megválasztott termék, vonzónak kell lennie minden szempontból. Egy kedvező áru termék mindig csalogatóan hat a vásárlóra, főleg ha ajándékot is kap hozzá.

Az ajándékra harapnak a vásárlók, és ha már az üzletben van, lehet, hogy más is megragadja a figyelmét. Az ajándéknak nem kell szorosan a termékhez kapcsolódnia, hiszen valakit csak az ajándék érdekel és azért fogja megvásárolni termékünket. A mai tendencia már a jobb minőségű prémium ajándékokra tendál, ami nyilván bele van kalkulálva a termék vagy szolgáltatás árába. Soha nem egyszerű megoldani az ingyenességet, és alapos átgondolást igényel , mégis az egyik legtermészetesebb tranzakciók egyike, amelyre tömegek kapják fel a fejüket.

 

..de mi legyen a szöveg?

A szöveg az egyik legfontosabb eleme a szórólapnak, ezzel adjuk el a terméket és csalogatjuk be a vásárlót. Egy jól csengő címsorral nyert ügyünk van, mert a figyelmet felkeltjük és további olvasásra ösztönözzük az olvasót.
A címsor legfontosabb feladata a SZÖVEG eladása, nem a terméket adja el, nem akarja a vevőt rávenni azonnali vásárlásra, nem akar eladni semmit csak a reklámszöveget.

A reklámszövegben meggyőzzük a vásárlót, hogy neki miért van szüksége a termékünkre, ha sikerül jöhet a cselekvésre való késztetés pl.: „Telefonáljon most!" vagy „ha a mai napon vásárol 20% kedvezményt kap" stb .

Majd jöhet egy csábító grafika, ami nagyon fontos az „első benyomás élmény" eléréséhez.

Most pedig jöjjön néhány ötlet, amivel motiválja az olvasót a vásárlásra. Pszichológiai felmérések bizonyítják, hogy ezek a szavak segítenek legjobban az olvasási kedv felizzításában. Ha eredményeket akar, akkor kezdje ezen szavak valamelyikével címsorát:

Ingyen Szerelem Biztonság Új Profit Te/Ön
Választás Védelem Eladó Most Érték Vidám
Megtakarítás Növekedés Pénz Boldogság Tanács Hogyan
Fedezd fel Könnyű Tiéd/Öné Bizonyított Hirtelen Remek
Egészség Garancia Természetes Gyors Precíz Titok
Megoldás Varázslatos Kényelmes

 

..hol készüljön a szórólap?

Elsősorban ott, ahol megfelelő az ár/érték arány! Ugyanis nem mindegy, hogy a jól kitalált akciónkat ki önti formába, esetleg tud e tanáccsal szolgálni a szöveggel, stílusával kapcsolatban. Legyenek jó referenciái. Ha lehet a tervezést és a gyártást is meg tudja oldani. Lehetőleg helyben legyen, így nem kevés időt és útiköltséget spórolhatunk.

Amennyiben a fentiek hasznos információval szolgáltak és valóban növelni akarja forgalmát egy jól kivitelezett szórólappal, tekintse meg ajánlatunkat weboldalunkon és rendelje meg Ön is az 5-Ft-os szórólapját.


Üdvözöl: Ezer Jocó